Thursday, August 4, 2011

Selamat Berpuasa Semua!

Dah lama x jenguk blog...dah bersawang kot! Hik..hik... Dah masuk bulan Ramadhan pun,bermakna dah hampir setahun jugak perkahwinan saya ngan OP. Erm...masa begitu pantas berlalu hingga kadangkala kita sendiri terfikir, apa kita dah buat dengan masa2 yg dah berlalu tu. Adakah kita menggunakan/memanfaatkan masa tersebut sebaik2nya? Atau kita sebenarnya telah RUGI BESAR seperi yang dinyatakan dalam ayat Al-Quran ''DEMI MASA...SESUNGGUHNYA MANUSIA ITU DALAM KERUGIAN''?

Utk diri saya sendiri, saya akui yg saya begitu byk membuang masa dgn melakukan kerja2 yang x penting (terutamanya waktu bekerja..huhu)~zalimnya saya t'hadap diri sendiri~ Saya sedar dan amat2 sedar sebenarnya yang saya perlu mengubah cara saya utk menjadi lebih baik. Tapi..yelah, saya sendiri yg gagal memabawa diri saya ke tahap lebih baik...saya gagal mengawal situasi dengan baik. Padahnya, saya menghukum diri sendiri (dlm erti kata lain, menyusahkan diri sendiri bila terpaksa selesaikan kerja2 tertunggak tu dlm masa yg singkat-padan muka).

Sebenarnya, terlalu banyak yg ingin kita lakukan dlm hidup ni. Mungkin x penting pada org lain, tp penting pada kita. Begitu juga sebaliknya. Sebaik2nya, kita mendahulukan yang mana lebih penting. Bijak mengatur utk melaksanakannya. Dan seharusnya memastikan apa yg diatur itu dilaksanakan.

Adoiii...begitu banyak yang nak dilakukan. Saya mesti berubah! Mesti! (Oyeahh).
Doakan saya ye...mekaseh :-). Di kesempatan ini, saya ingin ucapkan SELAMAT BERPUASA buat MUSLIMIN dan MUSLIMAT sekalian. Ramadhan menjadi medan perebutan sesama kita utk mengaut sebanyak mungkin pahala. Ayuh! Kita lakukan seikhlasnya DEMI ALLAH SWT...utk bekalan di akhirat kelak... Salam Ramadhan!

No comments:

Post a Comment